czwartek, 22 marca 2012

Barcelona w obiektywie

Zapuściłam się ostatnio strasznie, jeśli chodzi o blogowanie i o robótkowanie trochę niestety też. Chociaż zrobiłam pierwsze w życiu skarpetki :) Zakupiłam też piękną nową włóczkę, która aż się prosi o przerobienie.

Tymczasem postanowiłam zacząć nadrabiać zaległości i wrzucić kilka zdjęć wakacyjnych, bo za oknem już wiosna :))

Tak więc - zapraszam do Barcelony! :)

Na pierwszy ogień, wizytówka - czyli Sagrada Familia. Hotel mieliśmy bardzo blisko, śniadania jedliśmy na tarasie na ostatnim piętrze skąd mieliśmy widok właśnie na tą budowlę :)

Wnętrze jest oszałamiające. Pełne światła, przestrzeni, z kolumnami tworzącymi las i zupełnie nie przypomina standardowego kościoła.

Barcelona pełna jest oczywiście prac Gaudiego, jednym z przykładów jest właśnie Sagrada Familia. Z innych widzieliśmy jeszcze Casa Batlló, dom, w którym nie ma ani jednego kąta prostego:

A na dachu znajduje się las kolorowych kominów :)

Kolejnym dziełem Gaudiego jest oczywiście Park Güell, z najdłuższą ławką na świecie:

Zrobiliśmy też kilka ładnych kilometrów po La Rambla, nie mogliśmy sobie oczywiście odpuściś La Boqueria,  czyli targu miejskiego. W każdym mieście, które odwiedzamy staramy się taki targ zlokalizować - uwielbiam robić zdjęcia dziwnym jadalnym rzeczom :)

Było też morze, chociaż na plaży spędziliśmy tylko jeden wieczór i pół dnia. Ale zaliczyć można :)

Weszliśmy na górę Montjuïc, z którego widać port, a schodząc obejrzeliśmy Palau Nacional:

I choć nie jesteśmy wielkimi fanami piłki nożnej to wycieczki po Camp Nou nie mogliśmy odpuścić :)

A na koniec znaleźliśmy kota :)

Wycieczka była super, pogoda dopisała, Barcelona zachwyciła :)
Gratuluję wytrwałym którzy dotarli do końca tego długiego posta a ja mogę już ze spokojnym sumieniem zabrać się za planowanie następnych wakacji :))

1. Ooooooooo, Gaudi, uwielbiam! Zazdroszczę! Cieszę się, że wakacje były udane.

2. W końcu świeży post! :-)
    Bajeczne fotografie - zazdroszczę niesłychanie.
    Uściski ze słonecznych Katowic, Justynko! :-)
    Iza.

3. @Intensywnie Kreatywna - ja też zaczęłam uwielbiać, Barcelona bez Gaudiego to nie byłoby to! :) Wakacje były super!

@Iza - ja też się cieszę, że udało mi się coś nowego napisać, mam nadzieję, że z wiosną więcej zapału do blogowania będę miała :)

4. Marzy mi się Barcelona (ale co mi się nie marzy... :P ) :) Uwielbiam Twoje foto-relacje z podróży! :) Poproszę częściej i więcej! :D

5. @Żona Programisty - no ja bardzo chętnie częściej, ale niestety czasu brak :) Ale planujemy Berlin jakoś niedługo :)

@Kręcona - ja byłam skłonna zostać tam i mieszkać :) Niestety w Hiszpanii kryzys, miejsc pracy brak a ceny wysokie...